Ahmet Güleç , MOSFED 3. Olağan Genel Kurulu'nda yeniden başkan seçildi.
MOSFED , 3. Olağan Genel Kurulu'nda mobilya sektörünün gelecek yol haritasını belirledi.
Mobilya sektörünün 36 bin üyesinin çatı kuruluşu Mobilya Dernekleri Federasyonu ( MOSFED ) 3. Olağan Genel Kurulu toplantısını gerçekleştirdi . Mobilya sektörünün önemli dernek ve birliklerinin yanı sıra sektör temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen ; sektör sorunlarından beklentilerine , gelecek hedeflerinden atılması gereken adımlara kadar birçok kritik konunun ele alındığı genel kurulda başkanlık seçimleri de yapıldı . Olağan Genel Kurulda Ahmet Güleç , oy birliği ile yeniden başkan seçildi. Türkiye ekonomisi ve ihracatına katkılarını her geçen gün artıran mobilya sektörünün çatı kuruluşu MOSFED'in gerçekleştirdiği 3. Olağan Genel Kurulu ; sektörün gelecek yol haritasının çizildiği bir zirveye dönüştü . Yeni başkan seçiminin de yapıldığı genel kurulda Ahmet Güleç , oy birliği ile MOSFED başkanlığa seçildi.
" Doğru politikalarla dünya mobilya pazarının merkezi olacağız "
Konuşmasında sektörün 20 yılda yakaladığı ekonomik rakamları ve gelecek hedeflerini paylaşan Güleç , " Türk mobilyacılarımızın yatırım gücü , müteşebbis yapıları ve sektöre olan tutkularıyla bugün yıllık 4,2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştiriyor ; dünya mobilya pazarından yüzde iki pay alıyor . Amacımız ; dünya pazar payımızı yüzde 5'e çıkarmak , mobilya ihracatında en çok ihracat yapan 5 ülkeden biri olmak . Bu hedefimize ulaşmak için elimizde çok iyi bir fırsat var . Bugün dünyanın önemli mobilya üreticileri Türkiye'deki yatırımlarını artıyor ya da üretimin tümünü ülkemize kaydırmak için adımlar atıyor . Sektör temsilcileri olarak üzerimize düşeni yapıp , doğru politikalarla dünya mobilya pazarının merkezi olacağız " şeklinde konuştu .
" Dünyadaki değişimi yakalamalıyız "
Federasyon olarak mobilya sektörünün dünyaya açılması için sektör buluşmaları ve fuarlara öncülük ettiklerini de kaydeden Güleç , " Dünyada mobilya sektörü sürekli bir değişim ve gelişim içinde . Hedefleri olan ve bu hedefleri gerçekleştireceğine inanan mobilyacılar olarak dünyadaki değişimi yakalamalıyız . Mobilyanın bir ülkede gelişmesi demek o ülkenin de gelişmesi demektir . Bunun en güzel örneklerini gelişimlerini mobilyaya borçlu olan birçok ülkeden yakından görüyoruz . MOSFED olarak aynı hikayeyi ülkemizin de yazabilmesi için çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz .
" Kendi hikayemiz ile üretimi ve ihracat artıracağız "
Mobilya sektörünün geleceğinin son derece parlak olduğunu aktaran Güleç , " Türkiye mobilya sektörü olarak 25 milyar dolarlık üretimin en az 15 milyar dolarını ihraç etme potansiyeli taşıyoruz . Pazar çeşitliliğimiz sebebiyle girdiğimiz yeni pazarlara hızla adapte olabiliyoruz ve beklentilerini son derece çabuk karşılayabiliyoruz . Biz Türk mobilyacıları olarak mobilyalarımızı " Hayat İçin Kalple " sloganıyla üretip ; duygularımızı , kalbimizi verdiğimiz mobilyalarımızın kalitesini HeartMade logosuyla mühürleyeceğiz . Tüm dünya Türk mobilyasını bu ayrıcalıklı logo ile tanıyacak . Logomuz , mobilyalarımızın kalitesi ve standartlarının da bir mührü olacak . Birçok üreticimiz bu mühür ile dünyaya açılmak için tasarımını , kalitesini ve teknolojisini geliştirmeye odaklanacak . Bu yatırımlarla iç pazardaki rekabetimiz ciddi oranda artacak ve Türk mobilyası gelişimini daha da hızlandıracak Böylece sektörümüz dünyada kendine yeni bir yer edinecek . HeartMade sektöre yeni bir yön belirlerken aynı anda dünyanın gözünü yeniden Türkiye'ye çevirecek . "
" Yeşil ve dijital dönüşüme odaklanmak ana konumuz olacak "
Sektörün içinden biri olarak son yıllarda sektörün gösterdiği değişimden gurur duyduğunu sözlerine ekleyen Güleç , konuşmasını şöyle sürdürdü , " 2000'lerin başında sadece bölgesel bir oyuncu olan sektörümüz , bugün üretim ve ihracatta 20 kattan fazla büyümeyi başardı . Mobilya sektörü bu süre zarfında dünya ihracat sıralamasında 23. sıradan 8. sıraya yükseldi . 2000 yılında 160 milyon dolar ihracat karşılığında 280 milyon dolar ithalat yapıyorduk . Bugün ise yıllık 4 milyar doları aşkın ihracatı konuşuyor , ülke ihracatından önemli pay alıyoruz . Bugün dünyanın 12. büyük üreticisiyiz . Dünya ihracatında 8. sıraya yükselerek , ilk 10'a girdik . Sektör üretimimizin yüzde 40'ını 200 ülkeye ihraç ediyoruz . Alım gücü yüksek pazarlarda katma değerli ihracat yapıyoruz . Bu başarıda sektörümüzün en küçüğünden en büyüğüne kadar tüm temsilcilerinin emeği ve alın teri olduğunu biliyoruz . Federasyon olarak bu emeklerin dünyadaki karşılığının daha da artması için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz . "